מכשירי שמיעה זעירים כל המידע שאתם צריכים לדעת

אופקים מכשירי שמיעה

אחד מכל עשרה ישראלים הוא לקוי שמיעה. מעל גיל 65- כשליש מהאוכלוסייה הם כבדי שמיעה.
עפ”י סקרים כ-700 אלף ישראלים העידו כי הם אינם שומעים טוב במהלך שיחת טלפון, 60% מגבירים את עוצמת הקול במהלך תוכנית טלוויזיה, ושיעור דומה סובל מעוצמת הרעש באירועים המוניים.

בשנים האחרונות השתנה ללא היכר שוק אביזרי השמיעה. המכשירים האנלוגיים נעלמו לטובת מכשירים דיגיטליים אשר לא רק מפיקים איכות צליל גבוהה יותר, אלא גם מתחברים למכשירי הסמארטפון, מאפשרים לשמוע מוסיקה ישירות אל תוך המכשיר וניתנים לשליטה מלאה ממסך הטלפון.

בניגוד למכשירים הישנים, כיום רוב סוגי מכשירי שמיעה למבוגרים  הם מכשירי שמיעה זעירים ונסתרים, והצינורות הדקיקות המעבירות את הקול כמעט שאינן נראות.

מהו מכשיר שמיעה? וכיצד הוא עובד?
מכשיר שמיעה מגביר את צלילי הסביבה השונים ומסייע למשתמש לתקשר טוב יותר עם הסביבה.
כיום קיימים מכשירי שמיעה מגוונים מבחינת הגודל, הצורה ורמת הטכנולוגיה. מרבית מכשירי השמיעה מתוכנתים לאפשר שמיעה טובה יותר של צליל דיבור על פני צליל רקע.

כל מכשירי השמיעה קולטים את צלילי הסביבה ומגבירים אותם בהתאם לצרכי הירידה בשמיעה של המשתמש. תהליך עיבוד הצליל מתחיל במיקרופון מכשיר השמיעה. המעבד מנתח את אותות הצליל ופועל בהתאם על מנת להנמיך רעשי רקע כמו- רוח, תנועה וכו’. ולהגביר צלילי דיבור כך שאות הצליל לא יוגבר באופן אחיד אלא בהתאם לצרכיו האישיים של מרכיב המכשיר ולאופי ליקוי השמיעה הספציפי של כל מטופל ומטופל. מהמעבד, עובר האות המעובד למגבר אשר שולח את האות לרמקול, כאשר הצליל מוגבר ובאיכות אופטימלית. במאמר זה נסביר על מספר סוגי מכשירי שמיעה למבוגרים המתאימים להם ביותר ומספקים את איכות השמיעה הגבוהה ביותר.

סוגי מכשירי שמיעה זעירים

מכשירי שמיעה דיגיטליים

מאפשר כיוון מדוייק יותר של המכשירים באמצעות מחשב, בהתאם לעקומת השמיעה של המטופל, ומאפשר למשתמש הבנת דיבור ונוחות שמיעתית טובות יותר. בתוך הקטגוריה של מכשירי שמיעה דיגיטליים יש מגוון רחב של טכנולוגיות המשפיעות על תפקוד המכשירים בתנאי האזנה השונים. ישנן שתי קטגוריות כלליות לצורות מכשירי השמיעה הדיגיטליים(הבנויים לפי מידה הנלקחת מתעלת השמע) ומכשירים אחור אוזניים.

מכשירים תוך אוזניים:

  • מכשירי שמיעה זעירים – מכשיר הנמצא לגמרי בתוך תעלת האוזן (CIC), לרוב נסתרים לחלוטין. מתאים לבעלי לקלות קלה עד בינונית- חמורה. לשימוש במכשיר שמיעה זעיר נדרשת יכולת מוטורית וראייה טובה.
  • מכשיר בתוך תעלת האוזן (ITC) – מכשיר שמיעה שנכנס לתוך התעלה וממלא חלק מחלל האוזן. אפשרות ההגברה קצת יותר גדולה ממכשיר הCIC. לעיתים מותקנים על המכשיר כפתור לחיצה או גלגל עוצמה המאפשרים לשלוט במידה מסויימת בעוצמת המכשיר.
  • מכשיר בתוך האוזן(ITE) – המכשיר ממוקם בתעלת האוזן ובמבואה, ומספק עוצמה חזקה יותר לעומת הCIC וה- ITC עם אותן אופציות שליטה של מכשיר הITC.
מכשיר מאחורי האוזן (BTE):

המכשיר מורכב מאחורי האפרכסת ומחובר לאוזניה קשה או רכה הממוקמת בתוך התעלה, מכשירים אלו מתאימים לכל דרגות ירידות השמיעה, כולל ירידות חמורות ועמוקות, בירידות קלות ובינוניות ניתן להתאים מכשיר (BTE) זעיר בהתאמה פתוחה.

התאמה אישית ספציפית:

קלינאי תקשורת הוא איש המקצוע אשר מכייל את מכשיר השמיעה עפ”י ירידת השמיעה.
בחירה של מכשיר שמיעה נגזרת משלושה גורמים עיקריים- מצב שמיעתו של המטופל, אורח החיים שלו ותקציבו. מכשיר שמיעה דורש התאמה אישית ומדוייקת לאוזן שלך, בדיוק כמו טביעת עין, ואצבע גם אוזן היא ייחודית ושונה במבנה ובגודל לכל אדם. לכן מכשיר שמיעה המורכב בתוך או על גבי האוזן דורש התאמה ספציפית ואישית לכל מטופל.

יתרונות מכשירי שמיעה זעירים

אחוז נרחב מאוכלוסיית כבדי השמיעה הינם ילדים ואנשים מבוגרים הנמנעים מהרכבת מכשיר שמיעה המעיד על חולשתם ומתביישים בכך. הם חוששים מתגובת הסביבה והיחס השונה אותו יקבלו, והביטחון העצמי שלהם אינו מאפשר להם להרכיב את המכשיר שיפתור להם את הבעיה המקשה על חייהם באופן יום יומי.

בדיוק עבור אוכלוסיה זו פיתחו עם השנים מכשירי שמיעה זעירים, בנוסף לעובדה כי מכשירים אלו אינם נראים לעין, הם נוחים בהרבה, מהמכשירים הגדולים והמסורבלים ומגיעים בצורה המותאמת אישית.
למרות גודלם הזעיר של מכשירים אלו רובם חדשניים, ומכילים בתוכם את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר התורמת ליכולת הבנת השומע.
חשוב לזכור כי למרות כל יתרונות מכשיר השמיעה הזעיר, מכשירים אלו אינם מתאימים לכל בעיות השמיעה. רובם מתאימים לבעיות שמיעה קלות עד בינוניות.

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 072-3712712
דילוג לתוכן