בעיות שמיעה אצל בעלי מוגבלויות

אופקים מכשירי שמיעה

חוש השמיעה הוא אחד מחמשת החושים שלנו והוא נותן לנו גישה לצלילים בעולם שמתקיים סביבנו, בין אם מדובר בקולות של אנשים, ציוץ של ציפורים או צופר של מכונית.

הרבה פעמים בעיות השמיעה יתחילו כבר בגיל צעיר, מה שדורש תשומת לב מיידית. הסיבה לכך היא שבגילאים צעירים רוכשים את מיומנויות השפה והתקשורת, וכאשר בעיית השמיעה אינה מאובחנת, הילדים יכולים לחוות גם עיכוב בהתפתחות. כתוצאה מכך, כבר בבית היולדות מבצעים לכל יילוד בדיקת שמיעה, כך אם מזהים בעיה ניתן להתחיל בטיפול מוקדם ולעזור לילדים לפתח מיומנויות תקשורת ושפה שישמשו אותם לכל החיים.

הסוגים השונים של בעיות שמיעה

יש סוגים שונים של בעיות שמיעה, כאשר חומרת הבעיה מוגדרת בהתאם ליכולות השמיעה של האדם עצמו. בעיות שמיעה יכולות להיגרם על ידי מחלות או חסימות באוזן החיצונית או התיכונה.
הן יכולות להיגרם כתוצאה מפגיעה חושית פגיעה בעצבים או מפגיעה מוחית. כמו כן ישנם מקרים שבהם ניתן להיעזר במכשיר שמיעה, בעוד שבמקרים אחרים זה יהיה כמעט בלתי אפשרי.

גורמים וסימנים לאובדן שמיעה

בעיות שמיעה נחשבות לנפוצות יחסית בעיקר בקרב ילדים. לעיתים הסיבה אינה ידועה, אך ב- 50% מהמקרים הסיבה היא גנטית. ישנם סימנים אשר יכולים להצביע על בעיות בשמיעה כמו למשל:

  • חוסר תגובה באופן עקבי לצלילים או לפניה בשם.
  • בקשה לחזור על דברים או אמירת “מה”? לעיתים קרובות.
  • דיבור לא ברור.
  • שמיעה בווליום חזק בטלוויזיה ובמכשירים אלקטרוניים אחרים.
בעיות שמיעה אצל בעלי מוגבלויות

כיום בעלי מוגבלויות עם בעיות שמיעה יכולים להשתלב

אחד החששות הנלווים לבעיות שמיעה הוא הפחד לכישלון בעת הניסיון להשתלב בשגרת החיים, קל וחומר בעולם התעסוקה.
ישנו חשש אמיתי שבעלי עסקים ומקומות עבודה רבים לא יעניקו הזדמנות שווה לבעלי מוגבלויות עם בעיות שמיעה, כך שהם לא יוכלו להתפתח מבחינה אישית ותעסוקתית ויהיו צריכים להיות תלויים בהורים,משפחה או קצבאות כאלו ואחרות.

שיקום תעסוקתי

זהו אומנם חשש טבעי אך בפועל, כיום גם בעלי מוגבלויות זוכים להזדמנות שווה באמצעות שיקום תעסוקתי לבעלי מוגבלויות. מסגרות שיקום תעסוקתי מציעות עולם ומלואו לאנשים עם קשיי הסתגלות ותפקוד בכך שמציעות להם תכנית הכשרה ומאפשרות להם להשתלב בעבודה בשוק החופשי יותר בקלות.

הכשרה, השמה ופנאי

תכניות הכשרה במסגרת שיקום תעסוקתי לבעלי מוגבלויות מאפשרות למשתתפים לרכוש מיומנויות תעסוקתיות וכישורי חיים והן מלוות את המשתתפים לכל אורך הדרך, תוך שמאתרות ומשלבות את בוגרי התכנית בשוק העבודה בהתאמה לרצונותיהם וכישוריהם, זאת לצד מגוון רחב של פעילויות חברתיות, חוגים וסדנאות לשעות הפנאי שלהם.

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 072-3712712
דילוג לתוכן