טיפים למטיילים עם מכשירי שמיעה

טיפים למטיילים עם מכשירי שמיעה

ליקוי שמיעה לא צריך לעכב את האדם מלחוות חוויות ולטייל היכן שרק ירצה, בדיוק כמו אנשים שאינם מתמודדים עם בעיות שמיעה. נסיעה לטיול עם מכשירי שמיעה לא צריכה להוות בעיה או משימה קשה. במיוחד אם אתם משתמשים במכשיר Oticon More – שהוא קטן ומתאים לנסיעות ולטיולים ללא כל בעיה. למכשיר השמיעה Oticon More יש מטען שמספיק להטעינו שלוש שעות בלבד והסוללה שלו תהיה מלאה לכל היום! דגם זה של מכשיר השמיעה מאפשר שמיעה טובה ועוצמתית של הנעשה מסביב ומצריך מאמץ שמיעתי מופחת בהרבה ממכשירים אחרים. גל הבריאות הכינה עבורכם אוסף של טיפים מעשיים ולתכנון מוקדם לטיול חוויתי עם מכשירי שמיעה, עליהם תוכלו לקרוא בכתבה הבאה.

מה חשוב להכין מראש לטיול?

כשאתם נמצאים מחוץ למסגרת הרגילה שלכם, למשל כשאתם נוסעים לטייל בארץ או בחוץ לארץ, חשוב שתציידו את עצמכם בכל מה שקשור לתחזוקת מכשירי השמיעה שלכם. חישבו על כך, שאתם צריכים לקחת איתכם לטיול את כל האביזרים הרגילים שאתם משתמשים בהם עבור מכשירי השמיעה כשאתם נמצאים בבית. תכנון מראש וחשיבה על הפרטים הקטנים ימנעו כל מיני בעיות שעלולות להתעורר בטיול לגבי מכשירי השמיעה.

אז מה חשוב לקחת לטיול מבחינת ערכת מכשירי השמיעה?

  • קופסה למכשירים כדי שתוכלו לשמור אותם בה בעת השינה. אל תניחו את המכשירים על השידה ליד המיטה. הרגילו את עצמכם, ממש כמו שאתם עושים בבית, לשים את המכשירים בקופסה הייעודית שלהם. כך הם יישמרו באופן בטוח ומוגן עד הבוקר.
  • למכשירי שמיעה שאינם נטענים במטען, אלא מופעלים ע”י סוללות – קחו לטיול כמות מספיקה של סוללות רזרביות המיועדות לסוג מכשיר השמיעה שלכם .
    למכשירי שמיעה שנטענים בעזרת מטען –הקפידו לארוז את המטען, בדיוק כמו שאתם מקפידים לקחת איתכם את מטען הנייד שלכם. הצטיידו תמיד במטען, אף פעם אל תיתקעו מחוץ לבית ללא מטען.
  • ארזו ערכת ניקוי ומגיני שעווה עבור מכשירי השמיעה.
מטיילים עם מכשירי שמיעה

טיפים הקשורים לאמצעי התחבורה שאתם משתמשים בטיול שלכם

אם אתם טסים:

  • בבדיקות הביטחוניות בשדות התעופה אין כל צורך להוציא מהאוזניים את מכשירי השמיעה. הם אינם מתריעים בעת בדיקות האבטחה. בשדות תעופה ישנם מכשירי עזר לשמיעה עבור אנשים המוגבלים בשמיעה וכן מערכות כריזה הנשמעות בקול חזק וברור.
  • ישנה אפשרות להירשם לקבלת הודעות טקסט מחברת התעופההיישר לנייד. אם תבקשו זאת, תוכלו לקבל לנייד הודעות על עיכובים, שינויים שונים, על שער היציאהשל הטיסהועל שעת ההתחלה לעלייה למטוס. אפשרות זו הינה טובה, כי אז לא תצטרכו להסתמך רק על חוש השמיעה שלכם לגבי הודעות חשובות .תוכלו להיות בטוחים שאתם לא מפספסים שום הודעה חשובה הקשורה בטיסה שלכם.
  • כל זמן הטיסה מומלץ להשאיר את מכשירי השמיעה באוזניים, כדי שתהיו בקשר תקין עם כל מה שקורה מסביבכם.

אם אתם נוסעים ברכב:

  • חשוב תמיד להרכיב את מכשירי השמיעה תוך כדי נסיעה ברכב, כדי שתוכלו לשמוע באופן מקסימלי ותקין את כל מה שקורה סביבכם. במיוחד אם אתם נוהגים, אך גם אם אתם רק הנוסעים ברכב.
  • מומלץ לנסוע ברכב עם חלונות סגורים, כדי שרעשי רקע המגיעים מבחוץ לא יפריעו לשמיעתכם.
  • השתדלו לצמצם את הסחות הדעת ברכב עד למינימום האפשרי: אל תכוונו את הרדיו לקול חזק מדי ואל תסכימו שיהיה רעש חזק מצד הנוסעים ברכב. כך תוכלו לשמור על ריכוז טוב יותר ולהתמקד בנהיגה, ללא הפרעה של רעשים מתוך הרכב.

אם אתם נוסעים בתחבורה ציבורית:

מומלץ לתכנן מראש את כל הפרטים הקשורים בנסיעה בתחבורה ציבורית, כדי למנוע מצבי לחץ. עדיף לקנות כרטיסים באינטרנט מראש, להצטייד במפה של המסלול ,בחבילת תקשורת מתאימה בנייד שלך שתו כל להפעיל דרכה את הוויז או להתקשר למישהו בשעת הצורך.

טיפים הקשורים למקום הלינה בטיול

כשאתם מבצעים הזמנה במלון אם בחו”ל ואם בארץ – ניתן לבקש בקשות מיוחדות מצוות המלון. חשוב להזמין את השירותים המיוחדים לליקויי שמיעה מראש לפני הגעתכם למלון ולקבל על כך אישור מהמלון. לפיכך, תוכלו לבקש להתאכסן בחדר נגיש לשמיעה שיש בו מסך טלוויזיה עם הודעות כתובות (הודעות חזותיות) הקשורות לשעות הארוחות, מיקום חדר האוכל, באיזו קומה נמצאת הבריכה ועוד. כמו כן, בתי המלון מחויבים לדאוג שיש אצלם חדרים שבהם יש גם מגברי טלפון כדי להתקשר עם צוות המלון בקבלה או בשירות חדרים.
שיהיה לכם טיול מהנה ומוצלח!

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 072-3712712
דילוג לתוכן