איך ניתן להתמודד עם בעיות שמיעה בגיל השלישי?

מכשירי שמיעה אשדוד

החושים בגיל השלישי מתחילים להתרופף ולהשתנות ביכולותיהם ואחת מיכולות אלה הוא חוש השמיעה. ממחקרים עולה שהחל בגיל 65 לערך יש ירידה בשמיעה והירידה ממשיכה ככל שעולים בגיל. איך ניתן להתמודד עם בעיות שמיעה בגיל השלישי? ישנן מספר דרכים להתמודדות ושיפור יכולת השמיעה.

בדיקת שמיעה

בתחילה, התופעות של ירידה בשמיעה לא תמיד מובנות לאדם עצמו ולעיתים הסביבה מזהה לפניו שאינו שומע טוב. שמים לב שהוא שואל הרבה “מה”? כשמדברים אליו, מגביר את הווליום בטלוויזיה או ברדיו, צועק כשמדבר, לא שומע כשפונים אליו, כל התופעות האלה מעידות על ירידה בשמיעה.

אדם החווה בעיות בשמיעה כדאי שייעזר במכשיר שמיעה. כיום יש מכשירי שמיעה מאד משוכללים המותאמים לכל אדם באופן אישי ומשפרים את איכות חייו כך שבעיית השמיעה נעלמת.

את מכשיר השמיעה מתאימים במכוני שמיעה נבחרים, אליהם יפנה רופא אף אוזן גרון את האדם ששמיעתו נפגמה. יש לקבוע תור ולהגיע למכון שמיעה לשם בדיקת שמיעה על ידי קלינאית תקשורת להתאמת המכשיר. במכון תתקיים שיחה עם הקלינאית ולאחר מכן יעבור בדיקת שמיעה מקיפה בחדר אטום עם אוזניות מיוחדות.

בעזרת הבדיקה תזהה הקלינאית מה סוג הירידה בשמיעה, איזו ירידה יש בכל אוזן או רק באחת מהן ולפי התוצאות יומלץ על מכשיר שמיעה תואם.

מכשיר השמיעה מצריך זמן הסתגלות כי יש שינוי בשמיעה עם מכשיר ולכן ככל שיקדים להיבדק כך יגדל הסיכוי להתמודד היטב עם הבעיה ולהתגבר עליה.

אם מדובר בקשיש הנעזר בחברת שירותי סיעוד, יש ליידע את המטפל לשים לב אם יש למטופל ירידה בשמיעה ולהתריע על כך בפני המשפחה.

היכולת לשמוע שוב היטב היא מאד משמעותית למצב רוחו של הלוקה בשמיעה. איכות החיים משתפרת והלוקה בשמיעתו מרגיש שוב חלק מהחברה הנמצאת סביבו ויכולתו לתקשר חוזרת אליו.

בעיות שמיעה בגיל השלישי

מכשיר השמיעה

מכשירי השמיעה מתחברים לאפליקציה בטלפון השולטת על גובה ונומך השמיעה, האפליקציה יכולה לזהות היכן המכשירים נמצאים אם במקרה נפלו מהאוזן, ישנם מכשירים עם סוללות שצריך מפעם לפעם להחליפם או מכשירים הנטענים במשך הלילה. יש אפליקציה נוספת אשר דרכה יכול הקלינאי תקשורת לשלוט על המכשירים מרחוק ולהתאימם בצורה אופטימלית למטופל. כמו כן יש מכשיר המתחבר אלחוטי למכשירים ומאפשר לשמוע איתם את הטלפון והשיחה המתנהלת בו, את הטלוויזיה, הרדיו ועוד.

מכשיר שמיעה מאפשר לשמוע צלילים שונים שאינם נשמעים בלעדיו. הוא מגביר את הצלילים באופן מותאם ללקות השמיעה של כל אדם.

סוגים והשפעות של בעיות בשמיעה

בעיית השמיעה יכולה להתחיל מפגיעה קלה ועד חרשות מוחלטת. הגורם יכול להיות תורשתי, גורמי רעש סביבתיים, זיהומי אוזניים, סוכרת ועוד…
הבעיה פוגעת בעצמאות והביטחון של הנפגע, גורמת לו להסתגר ולהימנע מתקשורת בין-אישית ויכולה לגרום לירידה בקוגניציה.

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 072-3712712
דילוג לתוכן