דרגות של ליקוי שמיעה

אופקים מכשירי שמיעה

ליקוי שמיעה, הוא מגבלה שקשה לחיות איתה, אלא אם נעזרים במכשיר שמיעה. ליקוי השמיעה יכול להתרחש אצל כל אדם, ללא הבדל גזע, מין, גיל, מגדר ועוד. הלקות יכולה להתרחש בגיל צעיר מאוד ואף להיות מולדת והיא יכולה להתרגש בגיל השלישי, אך כך או אחרת יש להעניק לה את הטיפול הראוי וזאת כדי לאפשר לאדם להמשיך ולהתנהל באופן הנורמטיבי ביותר. לקות השמיעה נחלקת למספר דרגות שונות, החל מאובדן מזרעי של השמיעה, דרך אובדן חלקי של השמיעה ועד אובדן מלא של השמיעה. במאמר זה ננסה לשים דגש על דרגות הלקות המשתנות.

הכירו את השוני של ליקוי השמיעה

מי שסובל מלקות שמיעה, נכון שיותאם לו מכשיר שמיעה, מתוך מגוון מכשירי שמיעה נבחרים. התאמת מכשיר השמיעה, מתבצעת על ידי מכון השמיעה ו/או על ידי הרופא המטפל, ועל המטופל להכיר ולהיחשף למגוון הנרחב של מכשירי השמיעה, חלקם אף בלתי ניתנים לזיהוי מהיר ומיידי. מידת השמיעה, היא שמסייעת לאבחן את בעיית השמיעה ממנה אתם ו/או הילדים שלכם סובלים וכך ניתן להתאים את הטיפול המוביל ביותר. כל לקות נמדדת על פי -decibels hearing level dBHL דהיינו, כמה חלש יכול הנבדק לשמוע בעת הבדיקה.

תוצאות הבדיקה, הם שיקבעו את דרגת הליקוי ממנה סובל הנבדק ואלו הן תוצאות הבדיקה בהתאמה:

  • שמיעה תקינה – ככל שאדם שומע באופן תקין, הוא יצליח לשמוע קולות שקטים עד 20 dBHL
  • ליקוי קל – מי שסובל מליקוי קל, יתקשה לנהל ולעקוב אחרי אנשים המנהלים שיחה בסיטואציה רועשת. ליקוי קל מאופיין בבדיקה בין 25-39 dBHL.
  • ליקוי שמיעה בינוני – מי שסובל מליקוי שמיעה בינוני, יתקשה לנהל שיחה גם במקומות שקטים ובטח שבטח במקומות רועשים יותר, אלא אם ירכיב מכשיר שמיעה. ליקוי שמיעה בינוני מאופיין בין 40-69 dBHL.
  • ליקוי שמיעה חמור – על מנת להתנהל ולנהל שיחות שגרתיות, חייב להיעזר או בשתל או במכשיר שמיעה חזר. תוצאות הבדיקה יהיו בין 70-89 dBHL.
  • ליקוי שמיעה עמוד – ליקוי שמיעה עמוק משול לחירשות ועל מנת לנהל שיחה, יש לעשות זאת באמצעות שפת הסימנים, קריאת שפתיים ואף להתאים שתל. תוצאות הבדיקה יהיו 90 ומעלה dBHL.
לסיכום -

היה ואתם, או מי מבני משפחתכם, סובל משמיעה לא תקינה ואין זה משנה מהי הסיבה, נכון להגיע אל מכון שמיעה על מנת לבצע בדיקה מקיפה (של כל אחת מהאוזניים ושל שניהם יחד) ובמקביל וכמובן במידת הצורך, להתאים מכשיר שמיעה.

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 072-3712712
דילוג לתוכן