טיפים לבחירת מכון לביצוע בדיקת שמיעה

אופקים רשת מכוני שמיעה

חווים ירידה כזו או אחרת באיכות השמיעה? מתקשים לשמוע צלילים וקולות שעד לפני מספר חודשים הייתם מבחינים בהם בקלות? זה הזמן לדעת הכול על בדיקות השמיעה המתקיימות בכל אחד ממכוני השמיעה הפרטיים הפועלים בישראל ועל האופן בו מומלץ לבחור באחד מהם.

מכון שמיעה הינו מרכז רפואי העוסק ומתמחה בביצוע בדיקות שמיעה בקרב ילדים ומבוגרים כאחד, וזאת לצרכי איתור לקויות שמיעה העלולות לנבוע מסיבות שונות ומגוונות. הרוב המוחלט של מכוני השמיעה בישראל הינם פרטיים והם פועלים במסגרת הסכמים שונים אל מול קופות החולים, כאשר חברי קופות החולים מקבלים הפנייה לאחד ממכוני השמיעה בהתאם להסדרים המוצעים לכם בשירותי הבריאות הנוספים (שב”ן) של כל קופת חולים בישראל.

תאמת מכשירי שמיעה בבית הלקוח

כיצד לבחור מכון שמיעה לצרכי קיומה של בדיקת שמיעה?

בראש ובראשונה חשוב לברר האם במכון השמיעה מתקיימים בדיקות המותאמות לגילכם. חלק מהמכונים מקיימים בדיקות שמיעה רב גילאית, החל מגיל ינקות ועד בדיקות שמיעה בקרב בני ובנות הגיל השלישי ובחלק ממכוני השמיעה הפועלים בישראל מתקיימות בדיקות שמיעה המותאמות לשכבות גיל מסוימות. דבר נוסף שחשוב ומומלץ לבדוק ולברר הוא נושא הוותק המקצועי של מכון השמיעה והוותק המקצועי – רפואי של הצוותים הפועלים בו. כמו כן, חשוב לבדוק איזה סוגי בדיקות מתקיימות במקום ובאיזו שיטה ולבדוק היטב האם מכון השמיעה מאובזר במערכות הבדיקה המתקדמות והחדישות ביותר בענף. במידה והגעתכם למכון השמיעה התבצעה במסגרת הפנייה מקופת החולים בה אתם רשומים, בדקו את עלויות הסבסוד להן תדרשו וזאת בהתאם לסוג ביטוח השב”ן (שירותי בריאות נוספים) אותו רכשתם מקופת החולים. במידה ואינכם זכאים לסבסוד כזה או אחר מטעם קופות החולים באמצעות ביטוחי השב”ן, בדקו את עלויות הבדיקה וערכו השוואה בין מספר מכוני בדיקה פרטיים.

מעבר לכך, אנו ממליצים לכם לבחור את המכון לצרכי ביצוע בדיקות שמיעה בהתאם להיקף השירותים המוצעים לכם בו מעבר לקיומה של בדיקת השמיעה. חלק ממכוני השמיעה עוסקים ומתמחים גם בהליכי התאמת מכשירי שמיעה ואף במכירה של מכשירי שמיעה. במידה וממצאי הבדיקה אותה תעברו יחייבו אתכם לרכישת מכשיר שמיעה, מומלץ שהליך הבחירה במכשיר תעשה על ידי איש המקצוע אשר בדק אתכם ולכן חשוב לבחור דווקא במכוני השמיעה בהם מוצעים לכם שירותי התאמת מכשירי שמיעה. טיפ קטן-גדול נוסף בכל הנוגע לשאלה איך לבחור מכוני שמיעה קשור למקום הימצאותו הגיאוגרפי של המכון. ברוב המקרים, מומלץ לבחור במכוני שמיעה הקרובים למקום מגוריכם.

לסיכום -

קיומה של בדיקת שמיעה הינה חיונית והכרחית עבור כל אחד ואחת מביניכם הסובל או מתמודד עם בעיית שמיעה, לקות שמיעה או ירידה באיכות השמיעה. ההפניה למכוני השמיעה יכולה להיות באופן יזום ופרטי או באמצעות קופת החולים בה אתם רשומים. בכל הנוגע לבחירת מכון השמיעה לצרכי הבדיקה, אנו ממליצים לכם ליישם את ההמלצות השונות המופיעות בכתבה.

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 072-3712712
דילוג לתוכן